Учени от университета Бригъм Йънг в свое проучване установиха, че любителите на нискомаслено краве
По време на изследването учените са взели данни за основаоколо 5,8 хиляди души, някои от които са имали обезмаслено или нискомаслено мляко в диетата си, докато останалите са консумирали пълномаслено мляко, а 13% от участниците изобщо не са го консумирали. По този начин авторите анализират връзката между съдържанието на мазнини и честотата на консумация на мляко и продължителността на един от ключовите показатели за възрастта на човека – теломери.
Оказа се, че на процента мазнини са способнинамаляват теломерите с 69 основни нуклеотидни двойки, което е еквивалентно на повече от четири години. И така, тези участници, които консумирали мляко със съдържание на мазнини 3,25%, имали по-къси теломери за 145 основни двойки от любителите на обезмасленото мляко. Но какво е по-изненадващо, тези хора, които изобщо не консумират мляко, също имат по-къси теломери от тези, които предпочитат тази напитка без мазнини.