Канелата може да се използва като подправка не само в десерти и горещ шоколад, но и в други ястия и
Още преди нашата ера канелата се е използвала заизбавяне от респираторни заболявания, заболявания на храносмилателния тракт, както и за балсамиране, помазване. Тази подправка се използва и в традиционната медицина в Индия, Иран и Китай.
Днес канелата се смята за противовъзпалително средство,антиоксидант, противораков, антимикробен, антидиабетен, антидиабетно средство. Националният здравен институт отбелязва, че тази подправка може да се използва при заболявания като заболявания на стомашно-чревния тракт, синдром на раздразнените черва, диабет и др.
Канелата има и четири ползи за здравето.
-
Антиоксидантно действие. Канелата е част от средиземноморската диета,считан за добър за сърцето. Ще ви помогне и ако ядете много преработени храни. Работата е там, че канелата е богата на полифеноли. Тези антиоксиданти предотвратяват развитието на хронично възпаление.
-
Противовъзпалително средство. В проучване, публикувано в Food andФункция, учените заключиха, че най-силните биологично активни съединения в мексиканската и китайската канела се считат за о-метоксиканелен алдехид и е-канелен алдехид. Ето защо канелата е толкова ефективна при лечение на възпалителни състояния, които идват с възрастта.

-
Намалена кръвна захар. Резултатите от научни изследвания,публикувани в Diabetes Care показват, че при хора с диабет тип 2 ежедневната употреба на канела намалява следните показатели след 40 дни: триглицериди, серумна глюкоза на гладно, "лош" холестерол, общ холестерол.
-
Намаляване на холестерола. Според мета-анализ на 13 проучвания от 2017 г.ако консумирате канела всеки ден, това може значително да намали общия холестерол и триглицеридите. Освен това ефектът ще бъде след няколко седмици, дори ако приемате само половин чаена лъжичка от тази подправка на ден.
Новините не могат да бъдат приравнени на лекарско предписание. Преди да вземете решение, консултирайте се със специалист.