Доказано е, че гроздето е много полезно за червата

Учени от Калифорнийския университет и Медицинския департамент в Лос Анджелис проведоха проучване по време на

който изследва ефекта на гроздето върху образуването на полезна чревна микрофлора. Както се оказа, това зрънце понижава нивото на холестерола и жлъчните киселини, участващи в неговия метаболизъм

Според доклада от проучването всички участнициконсумират в рамките на един месец 46 грама гроздов прах - около една и половина чаши горски плодове. Успоредно с това участниците в проучването са яли храни с ниски нива на фибри и полифеноли, които се намират в изобилие в гроздето. Един месец по-късно на всички участници бяха измерени нивата на чревната микробиота.

Оказа се, че благодарение на това растение, полезноимаше не само много бактерии, но беше регистрирано и тяхното разнообразие. Сред другите микроорганизми се наблюдава увеличение на бактерии като Ackermannsia, които подобряват метаболизма на глюкозата и пептидите, а също така поддържат целостта на чревната лигавица.

В същото време общият холестерол на всички участници намалява с 6,1%, а жлъчните киселини - с 40,9%, а нивото на холестерола с ниска плътност също намалява - с 5,9%.

Източник: Хранителни вещества