Лансет: Политиката за изменение на климата ще спаси 10 милиона живота до 2040 г.

Ново изследване, публикувано в специален брой на списаниетоLancet Planetary Health,подчертава

ползи за здравето, ако страните приематпланове за климата - Национално определени приноси (NDCs) - които са в съответствие с целта на Парижкото споразумение за ограничаване на затоплянето до "много под 2°C".

Държави, включени в проучванетопредставляват 50% от световното население и  отговорен за 70% от глобалните емисии. Става въпрос за Бразилия, Китай, Германия, Индия, Индонезия, Нигерия, Южна Африка, Великобритания и САЩ.

Подписалите Парижкото споразумениеактуализират и преразглеждат своите НДК преди COP26 тази година. COP26 е конференцията на Обединените нации (ООН) за изменението на климата през 2021 г. Срещата ще бъде 26-ата конференция на ООН за климата и ще се проведе в Глазгоу, Шотландия от 1 до 12 ноември 2021 г. под председателството на Обединеното кралство.

Сега NDC по света не са достатъчно силниза постигане на целите от Парижкото споразумение, което увеличава риска от глобално покачване на температурата над 3 ° C. Авторите на изследването подчертават, че спасените животи чрез по-добро хранене, по-чист въздух и енергични упражнения осигуряват допълнителна обосновка за засилване на ангажираността.

Нашият доклад се фокусира върхуважен, но често пренебрегван двигател за справяне с изменението на климата. За разлика от преките ползи от намаляването на въглеродните емисии, които в крайна сметка са дългосрочни, съпътстващите ползи за здравето от амбициозните политики за климата имат незабавно положително въздействие. 

Иън Хамилтън, водещ автор на изследването

Работата по плана на Парижкото споразумение за климата ще предотврати преждевременната смърт на милиони хора всяка година и ще промени качеството на живот на още милиони чрез по-добро здраве. 

За всяка държава генерираните емисиисекторите на енергетиката, селското стопанство и транспорта, както и годишната смъртност поради замърсяване на въздуха, рисковите фактори, свързани с диетата и физическото бездействие, бяха оценени през 2040 г. за три различни сценария на NDC. Базовият сценарий разглежда текущата политика на NDC, вторият сценарий разглежда политиката на NDC в съответствие с Парижкото споразумение и целите за устойчиво развитие, а третият сценарий разглежда добавената стойност от прилагането на ясни здравни цели по сценария на устойчивите пътища.

Във всички девет държави сценарият съответстваПарижкото споразумение би могло да спаси 5,8 милиона живота чрез по-добро хранене, 1,2 милиона живота с по-чист въздух и 1,2 милиона живота чрез увеличени физически упражнения. Общо над 10 милиона живота. Всички тези фактори се влияят от изменението на климата. Поемането на по-амбициозен път с ясни здравни цели по NDC ще доведе до по-нататъшно намаляване на 462 000, 572 000 и 943 000 годишни смъртни случаи, съответно от замърсяване на въздуха, диета и физическо бездействие.

Авторите отбелязват, че броят на смъртните случаипредотвратени поради замърсяване на въздуха, диетата и физическата активност са моделирани поотделно, така че те не могат да бъдат добавени заедно, тъй като не могат да обяснят кръстосването на потенциалните смъртни случаи, предотвратени поради три фактора. Тъй като симулациите предсказват бъдещи възможни сценарии, те също така отбелязват, че оценките се основават на различни предположения за бъдещи демографски и социално-икономически тенденции.

Ползите за здравето от повишения ангажимент къмNDC се постига както чрез пряко смекчаване на ефектите от изменението на климата, така и чрез подпомагане на действия за намаляване на излагането на вредни замърсители, подобряване на диетите и осигуряване на по-безопасна физическа активност.

Например, широкото приемане на флекситаризмаДиетите, които намаляват консумацията на червено месо, животински храни и преработени храни, не само ще намалят емисиите на метан, но и ще подобрят здравето на хората, съобщава Lancet. Използването на алтернативни източници на транспорт ще намали количеството вредни емисии и ще подобри функционирането на сърдечно-съдовата система на човека.

Влияние на всеки от трите здравни показателяварира в различните страни. Страните, които се възползват най-пропорционално от подобрените диети, са Германия, следвана от Съединените щати и Китай. Струва си да се отбележи, че дефицитът на плодове, зеленчуци, бобови растения и ядки, взети заедно, е по-голям проблем за цялостното здраве, отколкото рискът, свързан с яденето на твърде много червено месо, според изследване.

Прочетете още

На луната на Сатурн Рея са открити следи от ракетно гориво. От къде идва?

Най-големият айсберг в света се срути, фрагменти се втурнаха на север. Опасно ли е

Аборт и наука: какво ще се случи с децата, които ще раждат