Проучването, представено на годишната среща на Европейската асоциация за изследване на диабета (EASD)
През последните години се натрупаМного проучвания цитират потенциалните ползи за здравето от чая, от подобряване на сърдечно-съдовото здраве до намаляване на риска от рак Сега учените се опитаха да изяснят връзката между пиенето на чай и риска от развитие на диабет тип 2.
Биолозите направиха преглед от две части по-раносъществуващи проучвания. По време на първия етап учените проведоха кохортно проучване. Той използва данни от повече от 5000 възрастни, които са били наблюдавани в продължение на 12 години. Около половината от пациентите съобщават, че пият чай. Но до края на периода на наблюдение честотата на диабет тип II е една и съща както при тези, които пият чай, така и при тези, които не пият.
Ето защо по време на втория етап от изследванетоЕкспертите са проверили дали аспектът доза-отговор влияе върху консумацията на чай и развитието на диабет. След като са изследвали данните от 19 проучвания, експертите са установили, че рискът от диабет тип 2 намалява в зависимост от това колко чай пие човек редовно.
Хората, които пият една до три чаши чай на ден, са имали 4% по-малка вероятност да развият диабет. Тези, които пият най-малко четири чаши чай на ден, са имали 17% по-нисък риск от развитие на болестта.
Водещият автор на изследването, Xiaying Li, каза тованамаленият риск от диабет се наблюдава дори след контролиране на пола, географското местоположение и вида на консумирания чай. Лий каза, че това предполага, че нещо в напитката влияе върху метаболизма на тялото.
Прочетете още:
Вижте един феномен, който е просто невъзможен на Марс
Огромен сателит може да засенчи всички звезди и планети в нощното небе
Китай казва, че ще има термоядрена енергия след 6 години
Снимка на корицата: Галерия с изображения на NIH