Vědci vyvrátili hlavní mýtus o hubnutí

V nové studii vědci z Johns Hopkins University School of Medicine šesti let

více se řídili návyky500 lidí. Ukázalo se, že na změnu hmotnosti má největší vliv velikost porce a frekvence jídel, nikoli interval mezi nimi. Vědci tak vyvrátili populární myšlenku přerušovaného půstu jako užitečné strategie hubnutí.

Přerušovaný půst je dietní strategie, kteráve kterém člověk jí jen krátkou dobu. Například u metody 16:8 se postíte 16 hodin a snídáte, obědváte a večeříte za osm hodin.

V nové studii byla provedena studie550 lidí. Drželi se specifického stravovacího vzorce a vědci jednoduše sledovali načasování a velikost denních jídel a porovnávali je s modely hubnutí během šestiletého období.

Každý účastník studie použilAplikace pro chytré telefony pro zaznamenávání času spánku, probuzení a jídla po dobu několika týdnů. To umožnilo vědcům sledovat čas od prvního do posledního jídla u každého subjektu, stejně jako čas od probuzení do prvního jídla a čas od posledního jídla do postele.

Žádný vztah mezi denními dobami příjmuzměny lidské potravy a hmotnosti nebyly pozorovány po dobu šesti let. Nezáleželo tedy na tom, zda účastník snědl všechna jídla během kratšího období oproti delšímu období. Na hmotnosti skutečně záleželo na celkovém počtu středních a velkých jídel. Výsledky studie ukázaly, že pouhé zkrácení porcí a méně jídel nakonec vede k hubnutí.

Přečtěte si více:

Blazar, který byl nalezen před 20 lety, se ukázal jako extrémní objekt

TESS objevil "novou Zemi": kamenná planeta s vodou je v obyvatelné zóně

Podívejte se na následky srážky dvou hvězd v roce 1181