Vědci zjistili, kdo by neměl jíst vlákninu

Odborníci na výživu radí lidem, aby jedli více vlákniny, protože je dobrá pro funkci střev.Vzhledem k tomu, že

Ukázalo se, že tato rada není univerzální. Diskutovat

Vědci v nové studii navrhli, že vláknomůže způsobit problémy u pacientů se zánětlivým onemocněním střev (IBD). Existují důkazy, že určité typy vlákniny spouštějí zánětlivou reakci a zhoršují stávající příznaky.

Výzkumný tým se již začal rozvíjetspeciální test stolice, který každému, kdo si stěžuje na problémy po konzumaci vlákniny, řekne, jak upravit svůj jídelníček. Vědci také objasnili, že β-fruktanová vlákna přítomná v potravinách, jako jsou artyčoky, kořeny čekanky, česnek, banány a chřest, jsou pro pacienty špatné.

Novinové zprávy nelze srovnávat s lékařským předpisem. Před rozhodnutím se poraďte s odborníkem.