Studie: Dva šálky hroznů denně vám mohou pomoci žít déle

Řada nových studií publikovaných v časopise Foods naznačuje pozitivní účinky hroznů na

zdraví. Diskutujte

Odborníci zjistili, že přidáním asi dvoušálky stolních hroznů denně k vysoce tučné západní stravě vedly ke snížení rizika ztučnění jater a prodloužení života u myší.

Hlavní autor studie, profesorJohn Pezzuto z College of Pharmacy and Health Sciences na Western New England University uvedl, že hrozny posilují antioxidační systém těla a také zabraňují rozvoji tukových jater.

Studie také prokázala pozitivní vliv hroznů na mikrobiotu myší. Je třeba poznamenat, že je zapotřebí více výzkumu, aby se zjistil účinek těchto bobulí na lidi.

Hrozny však nemohou kompenzovat špatné stravovací návyky. Odborníci se domnívají, že zdravá a vyvážená strava je účinnější než přidávání hroznů do tučné stravy.

Novinové zprávy nelze srovnávat s lékařským předpisem. Před rozhodnutím se poraďte s odborníkem.