Typ nápojů, které konzumujete, může v konečném důsledku ovlivnit vaše ledviny. Některé produkty mohou způsobit
Podle nové studie zveřejněné včasopis Kidney International Reports, káva může snížit riziko akutního poškození ledvin. Tento stav je také známý jako akutní renální selhání (ARF). Způsobuje hromadění odpadních produktů v krvi, což zabraňuje ledvinám udržovat správnou rovnováhu tekutin ve vašem těle. Pokud se nemoc neléčí, může postihnout i jiné orgány.
Výzkumníci z Johns Hopkins Universitystudovalo asi 14 207 dospělých ve věku 45 až 64 let. Analýza ukázala, že ti, kteří každý den pili jakékoli množství kávy, měli o 15 % nižší riziko AKI. Ve studii byla u osoby, která pila dva až tři šálky denně, největší snížení rizika o 22–23 %.
Novinové zprávy nelze srovnávat s lékařským předpisem. Před rozhodnutím se poraďte s odborníkem.