Výzkum ukázal, že vitamín D potlačuje růst rakovinných buněk. Stejně tak omega-3 může
Rakovina je považována za jeden z dominantních věkůnemocí v Evropě a USA. Je to druhá nejčastější příčina úmrtí mezi staršími lidmi a pravděpodobnost vzniku jednoho typu rakoviny se zvyšuje s věkem.
Dříve chyběly spolehlivé klinické studie prokazující účinnost těchto tří jednoduchých metod samostatně nebo v kombinaci.
Podle Dr. Heike Bischoff-Ferrari zV Univerzitní nemocnici v Curychu chtěla s kolegy zaplnit tyto mezery ve znalostech a otestovala účinky denních vysokých dávek vitaminu D3, formy suplementace vitaminu D, stejně jako denní doplňky omega-3 a jednoduchý domácí cvičební program. .
K tomu autoři provedli studii DO-HEALTH: tříletou studii v pěti evropských zemích – Švýcarsku, Francii, Německu, Rakousku a Portugalsku – zahrnující 2 157 lidí.
Výsledky ukazují, že všechny tři léčebné postupy – vitamín D3, omega-3 a cvičení – dobře spolupracovaly na snížení rizika rozvoje závažných druhů rakoviny.
Jednotlivě měla každá z léčebných postupů malý individuální přínos, ale společně prokázaly 61% snížení rizika rakoviny.
Přečtěte si více:
Loví se po staletí: co víme o planetě Vulcan vedle Slunce
Astronomové našli poblíž Země planetu: má velmi zvláštní oběžnou dráhu
Vědci z Číny dokázali, že moderní posuny desek se datují před 2,5 miliardami let