V obchodech se objevuje stále více rostlinných náhražek známých produktů: mléka a masa. Vědci pilně
Ve studii zveřejněné v časopise FutureFoods, tým z University of Bath se podíval na 43 dalších článků o rostlinných alternativách k masu a mléku. Analýza ukázala, že konzumace rostlinného masa vede k hubnutí a nárůstu svalové hmoty. Navíc takové „maso“ může obsahovat vitamíny a antioxidanty.
Odborníci poznamenali, že pacienti s nadváhou mohou těžit z přechodu z konvenčního masa na maso rostlinného původu zvýšením příjmu vlákniny, přičemž jedí méně kalorií.
Novinové zprávy nelze srovnávat s lékařským předpisem. Před rozhodnutím se poraďte s odborníkem.