I en ny undersøgelse har forskere identificeret de metaboliske fordele ved vægttabskirurgi, herunder:
Undersøgelse af galdesyreniveauer i en gruppeefter kirurgiske patienter i Amsterdam, såvel som to andre ikke-kirurgiske patienter, fandt forskerne ud af, at fibertilskud naturligt sænkede deres niveauer.
"Vores undersøgelse viste, at kostfibreselvom det i et mere beskedent omfang kan efterligne nogle af virkningerne af fedmekirurgi, forklarer Ana Valdes fra University of Nottingham School of Medicine, medforfatter til værket. "Der kan være kosttilskud, der har til formål at øge mætheden og forbedre leversundheden."
Forståelse af de metaboliske mekanismer, derføre til nedsat appetit kan føre til sikker og effektiv vægttabsbehandling. Fedme er forbundet med alvorlige helbredstilstande, herunder diabetes og hjertesygdomme, hvoraf mange kan reduceres eller endda vendes gennem vægttab.
Undersøgelsen blev offentliggjort i tidsskriftet Cell Reports Medicine.
Læs mere:
Det viste sig, at fotosyntesen ikke fungerer, som forskerne troede. Nu vil de hacke den
Fjern radiogalakse viste sig at være et sort hul, som er rettet direkte mod Jorden
Fandt en måde at reducere vægt og blodsukker på. Forskere lover effekten af operation