Primatologer mener, at afhængigheden af ​​alkohol nedarves af mennesker fra aber.

Primatologer fra California State University, Northridge og University of California, Berkeley, studerede

Panamafrugter spist og kasseret af Coata Geoffroyis edderkoppeaber (Ateles geoffroyi).Forskere fandt ud af, at alle de frugter, som aberne sniffede og bit indeholdt fra1% til 2% ethanol. 

Desuden i urinanalysen af ​​Koat Geoffroyforskerne opdagede de sekundære metabolitter af ethanol: ethylglucuronid og ethylsulfat. Dette resultat, som biologerne bemærker, indikerer, at dyrene brugte alkohol til energi og ikke bare passerede det gennem fordøjelseskanalen.

Ethanol er et biprodukt af enzymatisk gær i frugtmasse.Det er et olfaktorisk signal for dyr, der hjælper dem med at fornemme på afstand, hvor modne og modne frugter er. 

"For første gang har vi været i stand til at bevise, at vilde primater, uden menneskelig indgriben, spiserfrugter, der indeholder ethanol," siger Christina Campbell, professor i antropologi ved California State University, Northridge og medforfatterUndersøgelser. 

Ifølge Campbell bekræfter dette hypotesen"fuld abe" Denne teori antyder, at folks afhængighed af alkohol skyldes arven af ​​en sådan egenskab fra aber, der modtog naturlig ethanol fra modne frugter.

Forskerne bemærker, at det endnu ikke vides, hvor meget ethanol aberne indtager, og hvilke konsekvenser det har for deres fysiologi og adfærd.

"Aberne spiste sandsynligvis frugter indeholdendeethanol til energi, siger Campbell. - Primater får flere kalorier fra fermenterede frugter end fra ugærede. Og jo flere kalorier, jo mere energi.

Primatologer tvivler på, at aber mærker alkoholens berusende virkning, som mennesker sætter pris på.

De bliver nok ikke fulde, fordi det kræverspise for meget frugt til at blive fuld. Men forbruget af ethanol har indflydelse på fysiologien. Måske har de fermenterede frugter en antimikrobiel effekt, eller også bidrager gærens aktivitet til en bedre fordøjelse af maden.

Robert Dudley, UC Berkeley biolog og studie medforfatter

Forskere mener, at menneskelige forfædre ogsåforetrak at indtage frugter indeholdende ethanol på grund af deres kalorieindhold. De bemærker, at den flydende form af alkohol giver dig mulighed for at indtage det i ubegrænsede mængder (da mæthedsfornemmelsen ikke opstår), hvilket fører til misbrug.

Ideen om, at menneskers afhængighed af alkohol er arvet fra vores primatforfædre, menes af biologer at hjælpe samfundet med at klare de negative virkninger af alkoholmisbrug.

Forsidefoto: Victoria Weaver, California State University Northridge

</ p>

Læs mere:

Forskere har navngivet det første tegn til at lede efter udenjordisk liv

Potentielt farlig asteroide vil nærme sig Jorden på aprilsnar

Genetik slår katteallergier med CRISPR