Forskere fra Brown University i USA fandt ud af, at folk, der spiser 42,8 gram fisk om dagen, er mere tilbøjelige til at
Vi taler om en stigning på 22 % i forhold til dem, derindtager kun 3,2 g fisk. Det er værd at bemærke, at prøven af specialister var ret omfattende - 491.367 amerikanske voksne i alderen omkring 62 år deltog i det videnskabelige arbejde. Observationen tog 15 år.
Det rapporteres, at 1 % blandt de observerede udviklede malignt melanom, og 0,7 % udviklede en præcancerøs tilstand eller stadium 0 melanom.
Af særlig interesse er det faktum, at forskereDet lykkedes ikke at finde en signifikant sammenhæng mellem at spise stegt fisk og hudkræft. Imidlertid var et dagligt indtag på 17,8 g ukogt fisk forbundet med en højere risiko for malignt melanom.