Forskere har afkræftet hovedmyten om vægttab

I en ny undersøgelse brugte forskere fra Johns Hopkins University School of Medicine seks år

fulgt vaner mere500 personer. Det viste sig, at vægtændringen er mest påvirket af portionsstørrelse og hyppighed af måltider og ikke af intervallet mellem dem. Forskere har således tilbagevist den populære idé om intermitterende faste som en nyttig vægttabsstrategi.

Intermitterende faste er en koststrategi, derhvor en person kun spiser i en kort periode. For eksempel faster du med 16:8-metoden i 16 timer og spiser morgenmad, frokost og aftensmad på otte timer.

I en ny undersøgelse blev der taget en undersøgelse550 personer. De fulgte et specifikt spisemønster, og forskerne sporede simpelthen timingen og størrelsen af ​​daglige måltider og sammenlignede dem med vægttabsmønstre over en seksårig periode.

Hver undersøgelsesdeltager brugteEn smartphone-app til at registrere dine søvn-, vågne- og måltidstider over en periode på flere uger. Dette gjorde det muligt for forskerne at spore tiden fra det første til det sidste måltid for hvert forsøgsperson, samt tiden fra opvågning til det første måltid og tiden fra det sidste måltid til seng.

Ingen sammenhæng mellem daglige indtagelsestidermenneskelige fødevarer og vægtændringer blev ikke observeret i seks år. Det var således ligegyldigt, om deltageren spiste alle deres måltider i en kortere periode versus en længere periode. Det, der virkelig betød noget for vægten, var det samlede antal mellemstore og store måltider. Resultaterne af undersøgelsen viste, at blot at skære ned i portioner og spise færre måltider i sidste ende fører til vægttab.

Læs mere:

Blazar, som blev fundet for 20 år siden, viste sig at være et ekstremt objekt

TESS opdagede en "ny jord": en stenplanet med vand er i den beboelige zone

Se på konsekvenserne af kollisionen i 1181 af to stjerner