Ονομάστηκε ο κύριος κίνδυνος δύο δημοφιλών δίαιτων

Οι συγκρίσεις μεταξύ του κρέατος και της διατροφής με βάση τα φυτά αποτελούν έντονες συζητήσεις τόσο στην ερευνητική κοινότητα όσο και

 αυτοαποκαλούμενοι γκουρού της υγείαςσε κοινωνικά δίκτυα. Οι συγγραφείς μιας νέας μελέτης βρήκαν ένα άλλο όφελος μιας φυτικής διατροφής. Οι επιστήμονες εξέτασαν τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο της επιλογής δίαιτας paleo ή κετο αντί του βιγκανισμού. Τα αποτελέσματα, ελπίζουν οι ερευνητές, θα βοηθήσουν τους ανθρώπους να επιλέξουν μια δίαιτα που δεν είναι μόνο υγιεινή, αλλά και φιλική προς το περιβάλλον.

Όταν πρόκειται για πιο ακραίαΟι διατροφικές συνήθειες, οι δίαιτες παλαιό και κετο είναι στη μία πλευρά του χωραφιού και ο βιγκανισμός στην άλλη. Οι παλαιοδίαιτες επικεντρώνονται στα κρέατα, τα λαχανικά, τα φρούτα και τους ξηρούς καρπούς, αποφεύγοντας τα φασόλια και τα δημητριακά, ενώ οι ασκούμενοι με κετοπάθεια κόβουν σχεδόν όλους τους υδατάνθρακες, αντί να εστιάζουν στα κρέατα και τα δημητριακά. Οι βίγκαν αποφεύγουν όλα τα ζωικά προϊόντα, συμπεριλαμβανομένων των υποπροϊόντων. Η δίαιτα κετο είναι μια από τις πιο δημοφιλείς αυτή τη στιγμή. Το παγκόσμιο ενδιαφέρον για την κετογονική δίαιτα αναμένεται να συνεχίσει να αυξάνεται, με την αγορά να αγγίζει περισσότερα από 15 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2027. Η δίαιτα Paleo, μια άλλη δίαιτα χαμηλών υδατανθράκων, κερδίζει δημοτικότητα.

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Tulaneακολούθησαν μια ασυνήθιστη προσέγγιση για να συγκρίνουν τα προγράμματα γευμάτων: παρακολούθησαν το αποτύπωμα άνθρακα στις δίαιτες παλαιο και κετο σε σύγκριση με τις φυτικές δίαιτες. Το διοξείδιο του άνθρακα είναι βασικός παράγοντας για την υπερθέρμανση του πλανήτη.

Για να συνοψίσουν τα αποτελέσματα, οι επιστήμονες χρησιμοποίησανπληροφορίες από τη βάση δεδομένων dataField. Παρακολουθεί το αποτύπωμα άνθρακα διαφόρων τροφίμων. Οι ερευνητές εξέτασαν επίσης τις διατροφικές επιδράσεις διαφορετικών τύπων δίαιτας εφαρμόζοντας βαθμολογίες από τον ομοσπονδιακό δείκτη υγιεινής διατροφής σε δεδομένα από περισσότερους από 16.000 ενήλικες που συμμετείχαν στην Εθνική Έρευνα Εξέτασης Υγείας και Διατροφής του Κέντρου Ελέγχου Νοσημάτων.

Βρήκαν ότι για κάθε 1.000 που καταναλώθηκανΟι θερμίδες από τη δίαιτα κετο αντιπροσωπεύουν σχεδόν 3 κιλά διοξειδίου του άνθρακα, ενώ οι θερμίδες από τη δίαιτα παλαιοειδών αντιστοιχούν σε 2,6 κιλά αερίων του θερμοκηπίου. Το αποτύπωμα άνθρακα μιας vegan διατροφής είναι σημαντικά χαμηλότερο - μόνο 0,7 κιλά διοξειδίου του άνθρακα για κάθε 1.000 θερμίδες που καταναλώνονται. Αυτό σημαίνει ότι οι δίαιτες paleo και keto δημιουργούν σχεδόν τέσσερις φορές περισσότερες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τις δίαιτες vegan.

Διαβάστε περισσότερα:

Αποκαλύπτεται το μυστήριο των κόκκινων λωρίδων στον δορυφόρο του Δία

Βρέθηκε «αδύνατος» πλανήτης. Αψηφά τη σύγχρονη επιστήμη

Μυστηριώδεις εξαγωνικές «κηρήθρες» σε αλμυρές ερήμους βρήκαν εξήγηση