Επιστήμονες: Η κατανάλωση αυγών βελτιώνει την υγεία της καρδιάς

Πρόσφατα ανακαλύφθηκε ότι, με μέτρο, τα αυγά μπορούν επίσης να υποστηρίξουν μια υγιή καρδιά.

κατάσταση. Η πύλη Medical Xpress γράφει σχετικά

Στοιχεία από μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικόΤο eLife, δείξε ότι αν τρως το πολύ ένα αυγό την ημέρα, τότε η πιθανότητα εμφάνισης καρδιακής νόσου θα μειωθεί. Η κατανάλωση αυγών αυξάνει επίσης τα επίπεδα των μεταβολιτών που είναι υγιείς για την καρδιά στο αίμα.

Σε γενικές γραμμές, τα αποτελέσματα των μελετών σχετίζονται μεη επίδραση των αυγών στην κατάσταση της καρδιάς είναι μάλλον αμφιλεγόμενη. Για παράδειγμα, το 2018 (τα αποτελέσματα της εργασίας δημοσιεύτηκαν στην έκδοση Heart), έγινε γνωστό ότι οι άνθρωποι που τρώνε περίπου ένα αυγό την ημέρα έχουν χαμηλότερο κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου και εγκεφαλικού από εκείνους που προτιμούν να τρώνε αυγά λιγότερο συχνά.

Σε μια νέα μελέτη, ο Lang Pan, M.Sc.Το Τμήμα Επιδημιολογίας και Βιοστατιστικής του Πανεπιστημίου του Πεκίνου, μαζί με την ομάδα επέλεξαν 4778 άτομα από την China Kadoorie Biobank. Από αυτά τα άτομα, τα 3.401 είχαν καρδιακή νόσο. Στη συνέχεια, ειδικοί χρησιμοποιώντας τη μέθοδο του κατευθυνόμενου πυρηνικού μαγνητικού συντονισμού μελέτησαν 225 μεταβολίτες σε δείγματα πλάσματος. Από αυτά, τα 24 συνδέθηκαν με τον αριθμό των αυγών που έφαγαν οι συμμετέχοντες.

Αποδείχθηκε ότι όσοι έτρωγαν αυγά με μέτροποσότητες, είχαν περισσότερη απολιποπρωτεΐνη Α1 πρωτεΐνη. Επίσης, αυτοί οι άνθρωποι είχαν περισσότερα μεγάλα μόρια λιποπρωτεϊνών υψηλής πυκνότητας, που επιτρέπουν την απομάκρυνση της χοληστερόλης και εμποδίζουν την απόφραξη των αιμοφόρων αγγείων. Ταυτόχρονα, η απόφραξη των αιμοφόρων αγγείων μπορεί να οδηγήσει σε εγκεφαλικό επεισόδιο, καθώς και σε έμφραγμα.

Επιπλέον, οι ειδικοί εντόπισαν 14μεταβολίτες που σχετίζονται με καρδιακές παθήσεις. Αποδείχθηκε ότι οι συμμετέχοντες που έτρωγαν λιγότερα αυγά είχαν χαμηλότερα επίπεδα ωφέλιμων και υψηλότερα επίπεδα επιβλαβών μεταβολιτών σε σύγκριση με εκείνους που έτρωγαν αυτά τα τρόφιμα τακτικά.

Οι ειδήσεις δεν μπορούν να εξομοιωθούν με ιατρική συνταγή. Πριν λάβετε μια απόφαση, συμβουλευτείτε έναν ειδικό.