Μελέτη που συνδέει τον καρκίνο και την κατανάλωση γλυκαντικών πυροδοτεί διαμάχη μεταξύ των επιστημόνων

Επιστήμονες από το Γαλλικό Εθνικό Ινστιτούτο Υγείας και Ιατρικής Έρευνας (Inserm) και

Το Πανεπιστήμιο Nord της Σορβόννης στη Γαλλία προτείνει ότι ορισμένες τεχνητές γλυκαντικές ουσίες συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο καρκίνου.Χρησιμοποίησαν δεδομένα από το έργο NutriNet-Santé, το οποίο ξεκίνησε το 2009.Στόχος του είναι να παρακολουθεί τη σχέση μεταξύ διατροφής και υγείας σε περισσότερους από 100.000 Γάλλους.

Βρήκαν μια σύνδεση μεταξύ υποκατάστατων ζάχαρης, όπως η ασπαρτάμη ή η ακεσουλφάμη-Κ, και αυξημένου κινδύνου καρκίνου.Οι συντάκτες μιας νέας μελέτης προτρέπουν τις ρυθμιστικές αρχές για την ασφάλεια των τροφίμων να επαναξιολογήσουν αυτά τα τεχνητά γλυκαντικά.

Μια νέα μελέτη οδήγησε σεΗ επί δεκαετίες συζήτηση για την ασφάλεια των τεχνητών γλυκαντικών έχει φουντώσει ξανά. Οι ειδικοί που δεν σχετίζονται με τη μελέτη υποστηρίζουν ότι τα αποτελέσματα είναι ανεπαρκή. Οι σκεπτικιστές πιστεύουν ότι οι συγγραφείς της νέας μελέτης συσχέτισαν λανθασμένα την αιτιότητα με τη συσχέτιση.

Κατά τη διάρκεια του πειράματος κάθε έξι μήνεςΟι συμμετέχοντες συμπλήρωσαν τρία ημερολόγια φαγητού 24 ωρών που απαριθμούσαν όλα όσα έφαγαν κατά τη διάρκεια της ημέρας, συμπεριλαμβανομένων πληροφοριών για εμπορικές μάρκες. Αποδείχθηκε ότι οι συμμετέχοντες στη μελέτη που κατανάλωναν πολλές τεχνητές γλυκαντικές ουσίες είχαν περισσότερες πιθανότητες να διαγνωστούν με καρκίνο από εκείνους που δεν κατανάλωναν τεχνητές γλυκαντικές ουσίες (ή μικρή ποσότητα). Συγκεκριμένα, η ασπαρτάμη και η ακεσουλφάμη-Κ έχουν συνδεθεί με υψηλότερο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του μαστού και άλλων μορφών καρκίνου.

«Τα αποτελέσματά μας δεν υποστηρίζουν τη χρήσητεχνητά γλυκαντικά ως ασφαλής εναλλακτική λύση στη ζάχαρη στα τρόφιμα ή τα ποτά και παρέχουν σημαντικές και νέες πληροφορίες για την επίλυση διαφωνιών σχετικά με τις πιθανές δυσμενείς επιπτώσεις τους στην υγεία», κατέληξαν οι ερευνητές σε ένα άρθρο για το περιοδικό P.Los φάρμακο.

Διαβάστε περισσότερα

Ο «James Webb» τράβηξε την πιο καθαρή φωτογραφία ενός σταρ στην ιστορία

Οι εξελίξεις των ακτινολόγων της Μόσχας στο AI έγιναν η βάση των ομοσπονδιακών προτύπων

Η κβαντική φόρτιση θα επιτρέψει τη γρήγορη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων που θα σπάσει ρεκόρ