Αν συγκρίνετε τα μπουκάλια Mountain Dew και το διαιτητικό αναψυκτικό ως προς τις θερμίδες, ο νικητής είναι ξεκάθαρα
Τα αναψυκτικά διαίτης από μόνα τους μπορούν να κάνουν καλό και κακό στον οργανισμό σας. Ωστόσο, είναι απαραίτητο να γνωρίζουμε για τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα αυτών των ποτών.
Πλεονεκτήματα
-
Βοηθήστε να χάσετε βάρος. Σε επιστημονικό άρθρο που δημοσιεύτηκε στο JAMA NetworkΑνοιχτό, λέγεται ότι όταν πίνετε αναψυκτικό διαίτης, σε σύγκριση με το κανονικό αναψυκτικό, το σωματικό βάρος, ο δείκτης μάζας σώματος και το ποσοστό σωματικού λίπους μειώνονται. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για άτομα που είναι παχύσαρκα. Μια άλλη μελέτη, που δημοσιεύτηκε στο Obesity, έδειξε ότι όσοι έπιναν 24 ουγγιές (0,7 λίτρα) από αυτή τη σόδα κάθε μέρα για ένα χρόνο, μπορούσαν να χάσουν έως και 7 κιλά.
-
Βοηθήστε στον έλεγχο των επιπέδων σακχάρου στο αίμα. Επομένως, η σόδα διαίτης είναι κατάλληλη για άτομα με διαβήτη.

Μειονεκτήματα
-
Μπορεί να συμβάλει στην αύξηση βάρους. Μια ανασκόπηση και μετα-ανάλυση του 2017 αναφέρει ότιΤα ποτά με ζάχαρη και τεχνητά γλυκαντικά συνδέονται με την αύξηση του σωματικού βάρους. Ωστόσο, αυτές οι μελέτες εξακολουθούν να είναι ασαφείς και απαιτούν πρόσθετα στοιχεία. Οι περισσότερες επιστημονικές εργασίες δείχνουν ότι, σύμφωνα με τη διατροφολόγο Justine Rosado, τα τεχνητά γλυκαντικά επηρεάζουν πραγματικά το βάρος με διαφορετικούς τρόπους. Ωστόσο, ως επί το πλείστον, δεν κάνουν τους ανθρώπους να πάρουν ή να χάσουν βάρος.
-
Τα τεχνητά γλυκαντικά χρειάζονται λίγη εξοικείωση. Επομένως, στην αρχή, τα ποτά διαίτης μπορούνδεν φαίνονται τόσο νόστιμα. Τέτοια γλυκαντικά περιλαμβάνουν ασπαρτάμη, σακχαρίνη και σουκραλόζη. Επίσης, σύμφωνα με το The Permanente Journal, ορισμένα γλυκαντικά χωρίς θερμίδες μπορεί να είναι αρκετές φορές πιο γλυκά από τη ζάχαρη και μπορούν να αλλάξουν τις γευστικές προτιμήσεις με την πάροδο του χρόνου.
-
Κάντε τα οστά πιο αδύναμα. Τα ανθρακούχα ποτά είναι τα πιο επικίνδυνασκοτεινό χρώμα. Μια έκθεση του 2020 στο Nutrients σημειώνει ότι η υπερκατανάλωση φωσφορικού οξέος, το οποίο βρίσκεται στη σόδα, προκαλεί ανισορροπία μετάλλων στο σώμα. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε κατάγματα και οστεοπόρωση.
συν/πλην
Η σόδα διαίτης μπορεί επίσηςδώσει περισσότερη ενέργεια. Αυτό συμβαίνει επειδή τα περισσότερα αναψυκτικά διαίτης περιέχουν καφεΐνη. Από την άλλη, αν πίνετε τέτοια ποτά στο τέλος της ημέρας, μπορεί να σας είναι δύσκολο να αποκοιμηθείτε αργότερα.
Οι ειδήσεις δεν μπορούν να εξομοιωθούν με ιατρική συνταγή. Πριν λάβετε μια απόφαση, συμβουλευτείτε έναν ειδικό.