Znanstvenici s francuskog Nacionalnog instituta za zdravlje i medicinska istraživanja (Inserm) i
Otkrili su vezu između zamjena za šećer,kao što su aspartam ili acesulfam-K, te povećan rizik od raka. Autori nove studije pozivaju regulatore sigurnosti hrane da ponovno procijene ove umjetne zaslađivače.
Nova studija dovela je doVišedesetljetna rasprava o sigurnosti umjetnih zaslađivača ponovno se rasplamsala. Stručnjaci koji nisu povezani s istraživanjem tvrde da su rezultati nedostatni. Skeptici vjeruju da su autori nove studije pogrešno povezivali uzročnost s korelacijom.
Tijekom eksperimenta svakih šest mjeseciSudionici su ispunili tri 24-satna dnevnika hrane u kojima su naveli sve što su jeli tijekom dana, uključujući informacije o komercijalnim markama. Pokazalo se da su sudionici studije koji su konzumirali puno umjetnih zaslađivača vjerojatnije dobili dijagnozu raka od onih koji nisu konzumirali umjetna zaslađivača (ili malu količinu). Konkretno, aspartam i acesulfam-K povezani su s većim rizikom od razvoja raka dojke i drugih karcinoma.
"Naši rezultati ne podržavaju upotrebuumjetni zaslađivači kao sigurna alternativa šećeru u hrani ili pićima i pružaju važne i nove informacije za rješavanje sporova o njihovim potencijalnim štetnim učincima na zdravlje”, zaključili su znanstvenici u članku za časopis P.Los medicine.
Čitaj više
"James Webb" napravio je najjasniju fotografiju zvijezde u povijesti
Razvoj moskovskih radiologa o umjetnoj inteligenciji postao je temelj federalnih standarda
Kvantno punjenje omogućit će rekordno brzo punjenje električnih vozila