A demencia manapság meglehetősen gyakori. A betegség kialakulásának megelőzése érdekében hasznos emlékezni
Janet Coleman, a Consumer Mag specialistája négy módszert sorolt fel, amelyekkel italokkal csökkenthető a demencia kockázata. Csak néhány jó szokást kell kialakítania.
- Csésze kávé naponta. A tudósok azt találták, hogy a kávé mérsékelt adagokbanpozitív hatással van az agyra. A kávé magas antioxidáns tartalmú, és 54 százalékkal csökkenti a demencia kockázatát. Ezenkívül ez az ital L-teanin aminosavat tartalmaz, amely javítja az agy működését, javítja a hangulatot és javítja a koncentrációt.
- Tea ivás. Tudományos lapok szerint a teamegakadályozza a kognitív hanyatlást. Az American Journal of Preventive Medicine című folyóiratban megjelent egyik tanulmány eredményei azt mutatták, hogy azok a nők, akik naponta három csésze fekete vagy zöld teát fogyasztottak, kevésbé hajlamosak a kognitív károsodásra.

- Alkohol mértékkel. Ismeretes, hogy az idősebb embereknél, akik alkoholt fogyasztanakmértékkel, alacsonyabb szintű szorongás és depresszió, kevesebb öngyilkossági kísérlet, mint az idősek, akik sokat isznak vagy teljesen felhagynak az alkohollal.
- Édesített italok fogyasztásának csökkenése. Ha rendszeresen iszik szódát és édes gyümölcsitalokat,ez a kutatások szerint cukorbetegséghez, szív- és érrendszeri betegségekhez, demenciához, Alzheimer-kórhoz vezethet. A Stroke-ban megjelent tanulmány szintén azt jelzi, hogy az édesített üdítőitalok fogyasztásának növekedésével nő a demencia és a szélütés valószínűsége.
A híreket nem lehet azonosítani az orvosi rendelvényekkel. Mielőtt döntene, forduljon szakemberhez.