Az időszakos böjt csökkentette az emlőrák kockázatát

A San Diego-i Kaliforniai Egyetem onkológusaiból és endokrinológusaiból álló csoport tanulmányt végzett

amelyen belül az időszakos böjt segítségével csökkenteni lehetett a mellrák kialakulásának kockázatát.

Szakértők szerint a növekvő tényezőkreA különféle ráktípusok, köztük az emlőrák kialakulásának kockázata a menopauza utáni időszakban az elhízásnak és a kapcsolódó anyagcsere-rendellenességeknek, különösen a hiperinsulinémiának és az aberrált cirkadián ritmusoknak tulajdonítható.

A tudományos munka részeként egy kísérletet végeztekelhízott nőstény egerekben. Mesterségesen váltották ki náluk a menopauzát, és rákos sejteket juttattak a szervezetükbe. Ezt követően a kísérleti rágcsálókat három csoportra osztották. Így az első csoport egerei bármikor ehettek, a másodikból – időközönként, nyolcórás éjszakai ablakon (22 órától reggel 6 óráig), míg a harmadik csoport nem elhízott képviselőit korlátlanul rendszeres étrendre állítottuk.

”Megközelítés korlátozott étkezési idővel,valószínűleg hatékony lesz az emlőrák megelőzésében és kezelésében. Javította az anyagcsere-egészségességet az elhízott posztmenopauzás egerekben anélkül, hogy megváltoztatta volna a tápanyagbevitelt, és a daganat növekedésének, progressziójának és metasztázisának elképesztő elnyomását eredményezte a korlátlan étrendhez képest ”- tapasztalták a kutatók.