A Cleveland Clinic megjegyzi, hogy a máj valójában több száz folyamatban vesz részt a szervezetben. Emiatt fontos
A máj egészségét megőrizheti azzala kiegyensúlyozott étrend, a dohányzás abbahagyása, az alkoholtartalmú italok használatának korlátozása. De van egy másik fontos szokás is, amelyre a legújabb kutatások rávilágítottak.
A tudósok azt találták, hogy nagyonA máj egészsége szempontjából is fontos, hogy csökkentsük az ultra-feldolgozott élelmiszerek fogyasztását..

A British Medical Journal szerintaz ultra-feldolgozott élelmiszereket (beleértve a gyorséttermeket, csomagolt pékárut, szódát, sok cukorkát stb.) összefüggésbe hoznak olyan egészségügyi problémákkal, mint a magas koleszterinszint, a magas vérnyomás és a szív- és érrendszeri betegségek.
Az International Journal of Epidemiology adatai pedig arra utalnak, hogy a fenti élelmiszerek az alkoholmentes zsírmájbetegség magas kockázatával járnak.
A Liverben megjelent kutatásAz International azt is kimutatta, hogy az ultra-feldolgozott élelmiszerek növelik a metabolikus szindróma valószínűségét az egyébként egészséges emberekben.
A híreket nem lehet azonosítani az orvosi rendelvényekkel. Mielőtt döntene, forduljon szakemberhez.