A francia Nemzeti Egészségügyi és Orvosi Kutatóintézet (Inserm) tudósai és
Felfedezték a kapcsolatot a cukorhelyettesítők között,mint az aszpartám vagy az aceszulfám-K, és növeli a rák kockázatát. Az új tanulmány szerzői felszólítják az élelmiszer-biztonsági szabályozó hatóságokat, hogy értékeljék újra ezeket a mesterséges édesítőszereket.
Egy új tanulmány oda vezetettÚjra fellángolt a több évtizedes vita a mesterséges édesítőszerek biztonságosságáról. A tanulmányhoz nem kapcsolódó szakértők azzal érvelnek, hogy az eredmények nem elegendőek. A szkeptikusok úgy vélik, hogy az új tanulmány szerzői tévesen társították az okozati összefüggést a korrelációval.
A kísérlet során féléventeA résztvevők három 24 órás étkezési naplót töltöttek ki, amelyekben felsoroltak mindent, amit a nap folyamán ettek, beleértve a kereskedelmi márkákra vonatkozó információkat is. Kiderült, hogy azoknál a vizsgálati résztvevőknél, akik sok mesterséges édesítőszert fogyasztottak, nagyobb valószínűséggel diagnosztizálták a rákot, mint azoknál, akik nem fogyasztottak mesterséges édesítőszert (vagy kis mennyiséget). Különösen az aszpartámot és az aceszulfám-K-t hozták összefüggésbe a mellrák és más rákos megbetegedések magasabb kockázatával.
„Eredményeink nem támasztják alá a felhasználásta mesterséges édesítőszerek biztonságos alternatívája a cukorral szemben az élelmiszerekben vagy italokban, és fontos és új információkkal szolgálnak a lehetséges káros egészségügyi hatásaikkal kapcsolatos viták megoldásához” – fejezték be a kutatók a P folyóiratban megjelent cikkben.Los gyógyszer.
Olvass tovább
"James Webb" a történelem legtisztább fotóját készítette egy sztárról
A moszkvai radiológusok mesterséges intelligenciával kapcsolatos fejlesztései a szövetségi szabványok alapjává váltak
A kvantumtöltés lehetővé teszi az elektromos járművek rekordnagyságú gyorstöltését