המחקר הוצג במפגש השנתי של האגודה האירופית לחקר הסוכרת (EASD)
במהלך השנים האחרונות הוא הצטברמחקרים רבים ציינו את היתרונות הבריאותיים הפוטנציאליים של תה, משיפור בריאות הלב וכלי הדם ועד הפחתת הסיכון לסרטן.מדענים ניסו כעת להבהיר את הקשר בין שתיית תה לסיכון לפתח סוכרת מסוג 2.
ביולוגים ערכו סקירה בת שני חלקים קודם לכןמחקרים קיימים. במהלך השלב הראשון, מדענים ערכו מחקר עוקבה. הוא השתמש בנתונים של יותר מ-5,000 מבוגרים שעוקבים אחריהם במשך 12 שנים.כמחצית מהחולים דיווחו על שתיית תה. אבל, בסוף תקופת התצפית, השכיחות של סוכרת מסוג II הייתה זהה גם אצל אלו ששותים תה וגם אצל אלו שלא.
לכן, במהלך השלב השני של המחקרמומחים בדקו האם היבט התגובה למינון משפיע על צריכת תה והתפתחות סוכרת. לאחר בחינת נתונים מ-19 מחקרים, מומחים גילו כי הסיכון לסוכרת מסוג 2 פוחת בהתאם לכמות התה שאדם שותה באופן קבוע.
אנשים ששתו אחת עד שלוש כוסות תה ביום היו בסיכון נמוך ב-4% לפתח סוכרת. אלה ששתו לפחות ארבע כוסות תה ביום היו בסיכון נמוך ב-17% ללקות במחלה.
המחבר הראשי של המחקר, Xiaying Li, אמר את זההסיכון המופחת לסוכרת נצפה גם לאחר בדיקה של מגדר, מיקום גיאוגרפי וסוג התה הנצרך. לי אמר שזה מרמז שמשהו במשקה משפיע על חילוף החומרים בגוף.
קרא עוד:
תראו תופעה שפשוט בלתי אפשרית במאדים
לוויין ענק יכול להעלות על כל הכוכבים וכוכבי הלכת בשמי הלילה
סין אומרת שתהיה להם כוח היתוך בעוד 6 שנים
תמונת שער: גלריית תמונות NIH