לאחרונה התגלה שבמידה, ביצים עשויות לתמוך גם בלב בריא.
נתונים ממחקר שפורסם בכתב העתeLife, הראה שאם אתה אוכל מקסימום ביצה אחת ביום, הסבירות לפתח מחלת לב תפחת. צריכת ביצים גם מגבירה את רמות הדם של מטבוליטים בריאים ללב.
באופן כללי, תוצאות מחקרים הקשורות לההשפעה של ביצים על מצב הלב שנויה במחלוקת למדי. כך למשל, בשנת 2018 (תוצאות העבודה פורסמו במהדורת הלב), נודע כי אנשים שאוכלים בערך ביצה אחת ביום, נמצאים בסיכון נמוך יותר למחלות לב וכלי דם ולשבץ מוחי מאשר אלה שמעדיפים לאכול ביצים בתדירות נמוכה יותר.

במחקר חדש, Lang Pan, M.Sc.המחלקה לאפידמיולוגיה וביו-סטטיסטיקה מאוניברסיטת פקין, יחד עם הצוות בחרו 4778 אנשים מ-China Kadoorie Biobank. מתוך האנשים הללו, 3,401 סבלו ממחלת לב. לאחר מכן, מומחים המשתמשים בשיטה של תהודה מגנטית גרעינית מכוונת חקרו 225 מטבוליטים בדגימות פלזמה. מתוכם, 24 נקשרו למספר הביצים שהמשתתפים אכלו.
התברר כי אלה שאכלו ביצים במידהכמויות, היו יותר חלבון אפוליפופרוטאין A1. כמו כן, לאנשים אלו היו יותר מולקולות גדולות של ליפופרוטאינים בצפיפות גבוהה, המאפשרות את הסרת הכולסטרול ומונעות סתימה של כלי דם. יחד עם זאת, חסימה של כלי דם עלולה להוביל לשבץ מוחי, כמו גם להתקפי לב.
בנוסף, מומחים זיהו 14מטבוליטים הקשורים למחלות לב. התברר שלמשתתפים שאכלו פחות ביצים היו רמות נמוכות יותר של מטבוליטים מועילים ורמות גבוהות יותר של מטבוליטים מזיקים בהשוואה לאלו שאכלו מזונות אלו באופן קבוע.
לא ניתן להשוות סיפורי חדשות עם מרשם רופא. לפני שתקבל החלטה, התייעץ עם מומחה.