מדענים חושפים כיצד ויטמינים משפיעים על שכיחות הסרטן

מדענים באוניברסיטת נורת'ווסטרן אומרים שלקיחת ויטמינים היא בזבוז

כסף לאמריקאים לא בהריון ובריאים.בהודעה לעיתונות הוסיפו מומחים כי אין מספיק ראיות כדי לתמוך ברעיון שתוספי תזונה מסייעים במניעת מחלות לב וכלי דם או סרטן.

"מטופלים שואלים כל הזמן:"איזה תוספי מזון אני צריך לקחת?" הם מבזבזים כסף ומתמקדים ברעיון שיש סט גלולות קסום שישמור על בריאותם, בזמן שכולנו צריכים לעקוב אחר שיטות מדעיות לאכילה בריאה ולפעילות גופנית ד"ר ג'פרי לינדר מבית הספר לרפואה של פיינברג באוניברסיטת נורת'ווסטרן.

מבוסס על הערכה מקיפה של 84מחקרים, מומחים מכוח המשימה למניעת מחלות בארה"ב אומרים כי "אין מספיק ראיות" לכך שנטילת מולטי ויטמינים או תוספי מזון בודדים תסייע במניעת מחלות לב וכלי דם וסרטן אצל אנשים בריאים ולא בהריון.

לדוגמה, מומחים לא ממליצים לקחתבטא-קרוטן כאמצעי למניעת סרטן ריאות; וויטמין E מכיוון שלא הוכח שהוא מועיל בהפחתת תמותה, מחלות לב וכלי דם או סרטן.

תושבי ארה"ב הוציאו כ-50 מיליארד דולר ב-2021על תוספי תזונה. הרעיון שניתן ליטול ויטמינים בצורת גלולות במקום לאכול תזונה מאוזנת עשוי להיראות מושך יותר. מצד שני, צוות המחקר טוען שפירות וירקות מכילים תערובת של ויטמינים, פיטוכימיקלים, סיבים וחומרים מזינים אחרים הפועלים בצורה סינרגטית לפיכך, למיקרונוטריינטים הנלקחים לבדם עשויים להיות השפעות שונות ובלתי צפויות על הגוף.

קרא עוד

הכוכב הצעיר "הסתיר" משהו ששינה את השקפתם של מדענים על היקום. הדבר העיקרי

שני כוכבי לכת שנמצאו לא רחוק מכדור הארץ הדומים מאוד לשלנו

פיזיקאים יצרו לייזר אטומי שיכול לעבוד לנצח