Neseniai tapo žinoma, kad vidutiniu kiekiu kiaušiniai taip pat gali išlaikyti sveiką širdį
Žurnale paskelbto tyrimo duomenyseLife, parodykite, kad jei suvalgysite ne daugiau kaip vieną kiaušinį per dieną, tada tikimybė susirgti širdies ligomis sumažės. Kiaušinių vartojimas taip pat padidina širdžiai naudingų metabolitų kiekį kraujyje.
Apskritai tyrimų rezultatai, susiję sukiaušinėlių poveikis širdies būklei yra gana prieštaringas. Pavyzdžiui, 2018 metais (darbo rezultatai publikuoti leidinyje „Heart“) tapo žinoma, kad žmonės, kurie per dieną suvalgo apie vieną kiaušinį, turi mažesnę širdies ir kraujagyslių ligų bei insulto riziką nei tie, kurie kiaušinius valgo rečiau.

Naujame tyrime Lang Pan, M.Sc.Pekino universiteto Epidemiologijos ir biostatistikos katedra kartu su komanda atrinko 4778 žmones iš Kinijos Kadoorie Biobank. Iš šių žmonių 3 401 sirgo širdies liga. Tada specialistai, naudodami kryptingo branduolinio magnetinio rezonanso metodą, ištyrė 225 metabolitus plazmos mėginiuose. Iš jų 24 buvo susiję su dalyvių suvalgytų kiaušinių skaičiumi.
Paaiškėjo, kad tie, kurie kiaušinius valgė saikingaikiekių, turėjo daugiau apolipoproteino A1 baltymo. Taip pat šie žmonės turėjo daugiau didelių didelio tankio lipoproteinų molekulių, kurios leidžia pašalinti cholesterolį ir neleidžia užsikimšti kraujagyslėms. Tuo pačiu metu kraujagyslių užsikimšimas gali sukelti insultą, taip pat širdies priepuolį.
Be to, ekspertai nustatė 14metabolitai, susiję su širdies ligomis. Paaiškėjo, kad dalyviai, kurie valgė mažiau kiaušinių, turėjo mažesnį naudingų ir didesnį kenksmingų metabolitų kiekį, palyginti su tais, kurie valgė šį maistą reguliariai.
Naujienų negalima sutapatinti su gydytojo receptu. Prieš priimdami sprendimą, pasitarkite su specialistu.