Tyrimas, siejantis vėžį ir saldiklių vartojimą, sukelia mokslininkų ginčus

Prancūzijos nacionalinio sveikatos ir medicinos tyrimų instituto (Inserm) mokslininkai ir

Šiaurės Sorbonos universitetas Prancūzijojerodo, kad kai kurie dirbtiniai saldikliai yra susiję su padidėjusia vėžio rizika. Jie naudojo duomenis iš NutriNet-Santé projekto, kuris prasidėjo 2009 m. Jos tikslas – stebėti daugiau nei 100 000 prancūzų mitybos ir sveikatos ryšį.

Jie atrado ryšį tarp cukraus pakaitalų,pvz., aspartamas ar acesulfamas-K, ir padidėjusi vėžio rizika. Naujojo tyrimo autoriai ragina maisto saugos reguliavimo institucijas iš naujo įvertinti šiuos dirbtinius saldiklius.

Naujas tyrimas paskatinoDešimtmečius trukusios diskusijos apie dirbtinių saldiklių saugumą vėl įsiplieskė. Su tyrimu nesusiję ekspertai teigia, kad rezultatai yra nepakankami. Skeptikai mano, kad naujojo tyrimo autoriai priežastinį ryšį klaidingai susiejo su koreliacija.

Eksperimento metu kas šešis mėnesiusdalyviai užpildė tris 24 valandų maisto dienoraščius, kuriuose surašydavo viską, ką jie valgė per dieną, įskaitant informaciją apie komercinius prekės ženklus. Paaiškėjo, kad tyrimo dalyviams, kurie vartojo daug dirbtinių saldiklių, vėžys buvo diagnozuotas dažniau nei tiems, kurie nevartojo dirbtinių saldiklių (ar nedidelio kiekio). Visų pirma, aspartamas ir acesulfamas-K buvo susiję su didesne krūties vėžio ir kitų vėžio formų rizika.

„Mūsų rezultatai nepatvirtina naudojimodirbtiniai saldikliai kaip saugi alternatyva cukrui maiste ar gėrimuose ir suteikia svarbios bei naujos informacijos sprendžiant ginčus dėl galimo neigiamo jų poveikio sveikatai“, – padarė išvadą tyrėjai žurnale P.Los medicina.

Skaityti daugiau

„James Webb“ padarė ryškiausią žvaigždės nuotrauką istorijoje

Maskvos radiologų AI tyrimai tapo federalinių standartų pagrindu

Kvantinis įkrovimas leis rekordiškai greitai įkrauti elektromobilius