Zinātnieki no Kalifornijas Universitātes un Losandželosas Medicīnas departamenta veica pētījumu laikā
Saskaņā ar pētījuma ziņojumu visi dalībniekimēneša laikā izlietoti 46 grami vīnogu pulvera – apmēram pusotra glāzes ogu. Paralēli pētījuma dalībnieki ēda pārtiku ar zemu šķiedrvielu un polifenolu līmeni, kas ir daudz vīnogās. Mēnesi vēlāk visiem dalībniekiem noteica zarnu mikrobiotas līmeni.
Izrādījās, ka, pateicoties šim augam, noderīgabaktēriju bija ne tikai daudz, bet tika fiksēta arī to daudzveidība. Citu mikroorganismu vidū ir palielinājies tādu baktēriju skaits kā Ackermannsia, kas uzlabo glikozes un peptīdu vielmaiņu, kā arī saglabā zarnu gļotādas integritāti.
Tajā pašā laikā visu dalībnieku kopējais holesterīna līmenis samazinājās par 6,1%, bet žultsskābēm - par 40,9%, un pazeminājās arī zema blīvuma holesterīna līmenis - par 5,9%.
Avots: Uzturvielas