Nosauktie produkti, kas aizsargā smadzenes no demences, un kad tos lietot

Iepriekšējie pētījumi liecina, ka magnija uzņemšana ar uzturu ietekmē bioloģiskos procesus,

kas novērš smadzeņu novecošanos.Tomēr precīzi mehānismi, kas ir tās neiroprotektīvās iedarbības pamatā, nav skaidri definēti. Zinātnieki nezina, kurā brīdī magnija uzņemšana sāk ietekmēt smadzeņu veselību.

Dzīvesveids un uzturs – maināmi faktoridemences attīstības risks. Ir svarīgi, lai vairāk būtu zināms par magnija kā profilakses līdzekļa lomu, norāda pētījuma autori. Tāpēc Austrālijas Nacionālās universitātes darbinieki studējasmadzeņu apjomiUnbaltās vielas bojājumi(baltās vielas bojājumi, WML) un kā šie faktori ir saistīti ar magnija uzņemšanu ar uzturu.

smadzeņu tilpums - īpaši svarīgs attīstības faktorsneirodeģeneratīvas slimības. Cilvēkiem ar Alcheimera slimību tās atrofija notiek tieši pirms klīnisko simptomu parādīšanās. Agrīna slimības pazīme ir hipokampa atrofija, sarežģīta smadzeņu struktūra, kam ir nozīme mācībās un atmiņā.

Baltā viela ir atrodama visā centrālajā daļānervu sistēma, bet galvenokārt smadzeņu iekšējā daļā. Tas sastāv no miljoniem nervu šķiedru saišķiem, kas savienojas ar pelēko vielu.baltās vielas bojājumi - patoloģiskas mielinizācijas zonas smadzenēssmadzenes, parādās kā spilgti plankumi smadzeņu MRI skenēšanas laikā. Dažreiz tie norāda uz normālu novecošanos un tiem nav klīniskas nozīmes. Bet tie bieži norāda uz mielīna iekaisumu un bojājumiem, kas ir izolējošais apvalks, kas ieskauj nervus. Tiek uzskatīts, ka šīs novirzes ir agrīna neirodeģeneratīvu stāvokļu, piemēram, Alcheimera slimības un insulta, pazīme.

Jaunais pētījums ietvēra6001 cilvēks vecumā no 40 līdz 73 gadiem, kuriem nebija neiroloģisku traucējumu pazīmju. Viņi aizpildīja tiešsaistes anketu piecas reizes 16 mēnešu laikā, un zinātnieki izmantoja savas atbildes, lai aprēķinātu ikdienas magnija devu, pamatojoties uz 200 dažāda lieluma pārtikas produktiem.

Izrādījās, ka magnijs tiek piegādāts ar pārtikusaistīta ar lieliem smadzeņu tilpumiem un zemu WML, īpaši pelēkajā un baltajā vielā. Zinātnieki atklāja, ka magnija neiroprotektīvais efekts bija ievērojams, taču tas dažādos smadzeņu reģionos bija atšķirīgs (jo īpaši pelēkajā vielā un hipokampā).

Zinātnieki salīdzināja datus no cilvēkiem ar normālumagnija uzņemšana (apmēram 350 mg) dienā tiem, kuri ēšanas laikā lietoja vairāk nekā 550 mg. Izrādījās, ka pirmās grupas smadzeņu vecums bija apmēram gadu jaunāks par viņu “ķermeņa vecumu”, sasniedzot 55 gadu vecumu.

Magnija uzņemšanas palielināšana par 41% noved pielai samazinātu ar vecumu saistītu smadzeņu izmēra samazināšanos. Tas ir saistīts ar uzlabotu kognitīvo funkciju un mazāku risku vai aizkavētu demences sākšanos vēlākā dzīvē,” skaidro pētījuma vadošā autore Khavla Alatika.

Lai gan dati liecināja par spēcīgu savienojumuStarp magnija uzņemšanu un smadzeņu tilpumu un WML vīriešiem un sievietēm iespējamā vielas neiroprotektīvā iedarbība bija nozīmīga tikai sievietēm. Turklāt pētījums neuzrādīja saistību starp magnija uzņemšanu ar uzturu un asinsspiedienu.

Pamatojoties uz jauniem pierādījumiem, pētnieki iesaka palielināt magnija uzņemšanu no agrāka vecuma, lai aizsargātu pret neirodeģeneratīvām slimībām.

"Pētījumi ir parādījuši, ka tas ir augstāksMagnija uzņemšana ar uzturu veicina neiroaizsardzību agrāk novecošanās procesā, un profilaktiska iedarbība parādās 40 gadu vecumā vai pat agrāk. Tas nozīmē, ka visu vecumu cilvēkiem vajadzētu pievērst lielāku uzmanību magnija uzņemšanai,” piebilst jaunā darba autore.

Pētījumā zinātnieki izmantoja produktuskas ir bagāti ar magniju: banāni, zaļie lapu dārzeņi, avokado, Indijas rieksti un mandeles, pākšaugi, tofu, treknas zivis, sēklas un veseli graudi. Arī tumšā šokolāde ir bagāta ar magniju.

Lasīt vairāk:

Kvantu fizikas galvenā teorija beidzot ir pierādīta. Galvenā

NASA helikopters rādīja saulrietu uz Marsa. Tas neizskatās pēc zemes.

“Leģendārā” kaķlapsa, kas dzīvo uz salas Eiropā, var kļūt par jaunu pasugu

Vāks: DCStudio attēls vietnē Freepik