Zinātnieki: olu ēšana uzlabo sirds veselību

Nesen tika atklāts, ka ar mēru olas var arī atbalstīt veselīgu sirdi.

stāvokli. Par to raksta portāls Medical Xpress.Apspriediet

Dati no žurnālā publicētā pētījumaeLife, parādiet, ka, ja dienā apēdīsiet ne vairāk kā vienu olu, tad samazināsies iespēja saslimt ar sirds slimībām. Olu patēriņš arī palielina sirdij veselīgu metabolītu līmeni asinīs.

Kopumā pētījumu rezultāti, kas saistīti arolu ietekme uz sirds stāvokli ir diezgan pretrunīga. Piemēram, 2018. gadā (darba rezultāti publicēti izdevumā Sirds) kļuva zināms, ka cilvēkiem, kuri dienā apēd aptuveni vienu olu, ir mazāks sirds un asinsvadu slimību un insulta risks nekā tiem, kuri olas ēd ēdot retāk.

Jaunā pētījumā Lang Pan, M.Sc.Pekinas Universitātes Epidemioloģijas un biostatistikas katedra kopā ar komandu atlasīja 4778 cilvēkus no Ķīnas Kadoorie Biobank. No šiem cilvēkiem 3401 bija sirds slimība. Pēc tam speciālisti, izmantojot virzītās kodolmagnētiskās rezonanses metodi, pētīja 225 metabolītus plazmas paraugos. No tiem 24 bija saistīti ar dalībnieku apēsto olu skaitu.

Izrādījās, ka tie, kas olas ēda mērenidaudzumos, bija vairāk apolipoproteīna A1 proteīna. Tāpat šiem cilvēkiem bija vairāk lielu augsta blīvuma lipoproteīnu molekulu, kas ļauj izvadīt holesterīnu un novērš asinsvadu aizsērēšanu. Tajā pašā laikā asinsvadu aizsprostošanās var izraisīt insultu, kā arī sirdslēkmes.

Turklāt eksperti konstatēja 14ar sirds slimībām saistītie metabolīti. Izrādījās, ka dalībniekiem, kuri ēda mazāk olu, bija zemāks labvēlīgo un augstāks kaitīgo metabolītu līmenis, salīdzinot ar tiem, kuri šos pārtikas produktus ēda regulāri.

Ziņu sižetus nevar pielīdzināt ārsta receptēm. Pirms lēmuma pieņemšanas konsultējieties ar speciālistu.