Kas notiek, ja pilnībā atteiksieties no cukura: atbild zinātnieki

Cik kaitīgs ir cukurs? Vai es varu kļūt atkarīgs no šī produkta? Kāda ir ietekme uz ķermeni

Vai atteikšanās no saldumiem palīdzēs? Atbildes uz šiem jautājumiem – Atgādinājuma materiālā vietnē vc.ru. Apspriediet

Endokrinologs Roberts Lustigs runas laikā plkstKalifornijas Universitāte ir paziņojusi, ka cukurs veicina vairākas veselības problēmas. Šis produkts pasliktina vielmaiņu un negatīvi ietekmē sirds un asinsvadu sistēmas stāvokli. Bet tas vēl nav viss. Ir pētījumi, kas liecina, ka cukurs izraisa atkarību.

Daudz svarīgāk ir tas, ka regulāra cukura lietošana kaitē visam organismam, visām tā sistēmām. Un atteikšanās no saldumiem jebkurā gadījumā labvēlīgi ietekmēs veselību.

Kas notiek pēc cukura izņemšanas no uztura?

  1. Uzlabosies asinsvadu un sirds stāvoklis... Saskaņā ar 2014. gada pētījumu,tiem, kuri 17-21% kaloriju iegūst no pievienotā cukura, ir gandrīz 40% lielāka iespēja mirst no sirds un asinsvadu slimībām nekā cilvēkiem, kuriem ir 8% kaloriju. Šī parādība ir izskaidrojama ar to, ka šis produkts paaugstina triglicerīdu līmeni.
  1. Svars un vielmaiņa atgriezīsies normālā stāvoklī. Ja organismā nokļūst pārāk daudz cukura,.tad šūnas pārstāj jebkādā veidā reaģēt uz ražoto insulīnu. Tas var izraisīt 2. tipa cukura diabētu. Vēl viena viela, kas var negatīvi ietekmēt ķermeni, ir – fruktoze. Zinātniskie pētījumi liecina, ka cilvēks, kurš regulāri ēd cukuru, patērē vairāk kaloriju dienā. Turklāt abas vielas var izraisīt svara pieaugumu.

  1. Ādas un visa ķermeņa novecošanās palēnināsies. Kopumā glikācijas produkti (process, kadkurā sagremotais cukurs saistās ar olbaltumvielu molekulām) gandrīz pilnībā tiek izvadīti no organisma, bet, ja cukura ir par daudz, tie var uzkrāties un bojāt olbaltumvielas audos (arī kolagēnu). Tā rezultātā āda zaudē elastību un parādās grumbas. Turklāt iekšējie orgāni, tostarp asinsvadi, “noveco” ātrāk.
  1. Samazināt vēža attīstības iespējamību. Amerikāņu zinātnieki noskaidrojuši, ka starpPastāv saikne starp regulāru pievienotā cukura patēriņu un vēža rašanos. Viņi izdarīja šo secinājumu, pamatojoties uz datu analīzi no 435 674 cilvēkiem, no kuriem 42 454 cilvēkiem attīstījās vēzis septiņu gadu novērošanas laikā. Šī slimība attīstās progresējošu glikācijas gala produktu dēļ, kas jau tika apspriesti iepriekš.
  1. Uzlabo garastāvokli un kognitīvās spējas... Neskatoties uz to, ka kādu laiku cukursvar palīdzēt pret stresu, ja to pastāvīgi ēd, tad tas var izraisīt depresiju, garastāvokļa traucējumus, trauksmi. Un vēl viens pētījums parāda, ka šis produkts pasliktina atmiņu.

Ziņu sižetus nevar pielīdzināt ārsta receptēm. Pirms lēmuma pieņemšanas konsultējieties ar speciālistu.

Avots: vc.ru