Greifsvaldes universitātes zinātnieki noskaidrojuši, vai alkohols ir noderīgs mūža pagarināšanai, jo teetotalers
Zinātniskā darba rezultāti tika publicēti gadāPLOS Medicīna. Pētījuma ietvaros eksperti pētīja datus par 4028 pilngadīgiem valsts pilsoņiem. Vēl 1996.-1997.gadā, kad viņi bija vecumā no 18 līdz 64 gadiem, dalībnieki aizpildīja anketu, kurā atklājās viņu veselības stāvoklis, kā arī attiecības ar alkoholu, narkotikām un citiem kaitīgiem ieradumiem. Tika analizēti arī dati par šo cilvēku mirstību, kas iegūti 20 gadus ilgā viņu novērošanas laikā.
Tas viss ļāva atspēkot viedokli, kaalkohols samazina priekšlaicīgas nāves iespējamību. Izrādījās, ka teetotaleru priekšlaicīga nāve nav saistīta ar to, ka viņi pārtrauca lietot alkoholu, bet gan tāpēc, ka viņi to izdarīja. Jo īpaši izrādījās, ka cilvēki ar slimībām, kas samazina viņu ilgmūžību, bieži pārtrauc alkoholu. Tas ietekmē mirstības atšķirību starp zīdaiņiem un mēreni dzerošiem cilvēkiem.
Avots: PLOS Medicine