De studie gepresenteerd op de jaarlijkse bijeenkomst van de European Association for the Study of Diabetes (EASD)
De afgelopen jaren heeft zich dat opgestapeldVeel onderzoeken hebben de potentiële gezondheidsvoordelen van thee aangehaald, van het verbeteren van de cardiovasculaire gezondheid tot het verminderen van het risico op kanker. Nu hebben wetenschappers geprobeerd de relatie tussen het drinken van thee en het risico op het ontwikkelen van diabetes type 2 te verduidelijken.
Biologen voerden eerder een tweedelige review uitbestaande onderzoeken. Tijdens de eerste fase voerden wetenschappers een cohortonderzoek uit. Er werden gegevens gebruikt van meer dan 5.000 volwassenen die twaalf jaar lang werden gevolgd. Ongeveer de helft van de patiënten gaf aan thee te drinken. Maar tegen het einde van de observatieperiode was de incidentie van diabetes type II hetzelfde bij zowel degenen die thee dronken als degenen die dat niet deden.
Daarom tijdens de tweede fase van het onderzoekExperts testten of het dosis-responsaspect de theeconsumptie en de ontwikkeling van diabetes beïnvloedt. Na onderzoek van gegevens uit 19 onderzoeken ontdekten experts dat het risico op diabetes type 2 afneemt afhankelijk van hoeveel thee iemand regelmatig drinkt.
Mensen die één tot drie kopjes thee per dag dronken, hadden 4% minder kans om diabetes te ontwikkelen. Degenen die minstens vier kopjes thee per dag dronken, hadden een 17% lager risico om de ziekte te krijgen.
Hoofdauteur van de studie, Xiaying Li, zei datHet verminderde risico op diabetes werd waargenomen, zelfs na controle op geslacht, geografische locatie en het type thee dat werd geconsumeerd. Lee zei dat dit erop wijst dat iets in de drank de stofwisseling van het lichaam beïnvloedt.
Lees verder:
Kijk naar een fenomeen dat gewoon onmogelijk is op Mars
Een enorme satelliet kan alle sterren en planeten aan de nachtelijke hemel overtreffen
China zegt dat ze over 6 jaar fusie-energie zullen hebben
Omslagfoto: NIH Image Gallery