Met de leeftijd nemen ontstekingsprocessen in het lichaam toe, die de vernietiging van cellen beïnvloeden.Op grond van
Maar als u goed eet, kunt u uw risico op het ontwikkelen van deze aandoening verminderen.Dergelijke conclusies werden getrokken door wetenschappers van de Nationale Universiteit van Athene.Capodistrias.
Experts voerden een onderzoek uit met deelname van 1059 mensen, van wie de gemiddelde leeftijd 73 jaar was. De deelnemers werden verdeeld in drie groepen, afhankelijk van wat ze aten.
De studie duurde drie jaar.Aanvankelijk had geen van de deelnemers dementie, maar later werd bij 62 mensen de aandoening vastgesteld. Ze aten voedsel dat de ontwikkeling van ontstekingsprocessen bevorderde, d.w.z. producten van diepe verwerking. Deelnemers die 'gezond' voedsel aten - een dieet met veel groenten en fruit, peulvruchten en koffie of thee - hadden drie keer minder kans op dementie.
Hun wekelijkse dieet omvatte 20 porties fruit, 19 porties groenten, vier porties bonen en 11 porties thee of koffie.
Tegelijkertijd merken wetenschappers op dat het onmogelijk is om ondubbelzinnig te spreken over het verband tussen voedsel en dementie. Voedsel gaat hersenveroudering niet tegen, maar helpt wel pathologie te voorkomen.
Bron: Gazeta.ru