Top 5 snacks om de bloedsuikerspiegel te verlagen

Als u prediabetes, diabetes of een andere aandoening heeft waarbij het belangrijk is uw glucosewaarden te controleren,

dan heb je vast wel eens aan gezonde tussendoortjes gedacht. Eat This, Not That sprak over sommigen van hen!

Bij diabetes en vele andere ziekten is het belangrijkcontrole van de bloedsuikerspiegel. Bestuurslid van medisch deskundigen Molly Hembrey somde vijf snackopties op die zeker niet schadelijk zijn voor de gezondheid. Deze maaltijden bevatten veel vezels, maar ook eiwitten en koolhydraten.

  1. Pindakaas Met Appelschijfjes. Appel dient als bron van koolhydratenlichaam en pindakaas – eiwitten. Bovendien bevat een middelgrote appel 4,8 gram vezels, waardoor je eten langzamer wordt verteerd en je bloedsuikerspiegel minder snel stijgt. Appels bevatten ook polyfenolen, die de afgifte van insuline door de alvleesklier bevorderen. Dit is de reden waarom de lichaamscellen suiker beter opnemen.
  1. Kwark met perziken. Kwark bevat veel eiwitten, en samen met perzikhelpt meer vezels te krijgen en de bloedsuikerspiegel te stabiliseren. Ook perziken – Dit zijn vruchten met een lage glycemische index. Dit betekent dat ze na consumptie de bloedsuikerspiegel langzaam verhogen.

  1. Hummus en wortelen. Wortelen bevatten zetmeel en bevatten weinig koolhydraten.Dit betekent dat deze groente geen sterke invloed heeft op de bloedsuikerspiegel. Hummus voorziet het lichaam van eiwitten en (dankzij kikkererwten) gezonde vetten. Dergelijke vetten vertragen de opname van koolhydraten, waardoor glucose niet zo snel in het bloed komt. Dankzij een onderzoek gepubliceerd in Nutrition Journal werd ook bekend dat na het eten van witbrood vier keer meer suiker in het bloed verschijnt dan na een portie hummus.
  1. Yoghurt met bosbessen. Het is belangrijk om eenvoudig vetarm te kiezenof Griekse yoghurt. Zoals Healthline opmerkt, is een deel van de suikerverlagende voordelen van yoghurt als deze te danken aan de aanwezigheid van probiotica. Deze stoffen vergroten het vermogen van het lichaam om voedingsmiddelen die glucose bevatten te absorberen. Bosbessen zullen, wanneer ze aan yoghurt worden toegevoegd, een gunstig effect hebben vanwege hun antioxidanten en vezels.
  1. Sinaasappels Met Amandelen. Sinaasappel is ook laag glycemisch.inhoudsopgave. Tegelijkertijd bevat het veel vezels. Amandelen bevatten vezels, eiwitten en gezonde vetten. Een onderzoek uit 2011 toonde aan dat mensen die gedurende 12 weken 60 gram (0,46 één kopje) amandelen per dag consumeerden, lagere nuchtere insulinespiegels en een nuchtere bloedsuikerspiegel hadden.

Nieuwsverhalen kunnen niet worden gelijkgesteld met een doktersrecept. Raadpleeg een specialist voordat u een beslissing neemt.