Forskere avdekker hvordan vitaminer påvirker forekomsten av kreft

Forskere fra Northwestern University sa at å ta ekstra vitaminer er bortkastet

I en publisert pressemelding la eksperter til at det erDet er ikke nok bevis for å støtte ideen om at kosttilskudd hjelperforebygge hjerte- og karsykdommer eller kreft.

"Pasienter spør alltid: 'Hvilke kosttilskudd skal jeg ta?'Penger er bortkastet og fokusere på ideen om at det er et magisk sett med piller som vil sparederes helse, mens vi alle bør følge vitenskapsbasert sunn mat og treningspraksis, " sa legenJeffrey Linderiz fra Northwestern University Feinberg School of Medicine.

Basert på en omfattende vurdering av 84studier, sier eksperter fra US Disease Prevention Task Force at det er "utilstrekkelig bevis" for at å ta multivitaminer eller enkelttilskudd vil bidra til å forhindre hjerte- og karsykdommer og kreft hos friske og ikke-gravide mennesker.

Eksperter anbefaler for eksempel ikke å tabetakaroten som forebygging av lungekreft; og vitamin E fordi fordelen med å redusere dødelighet, hjerte- og karsykdommer eller kreft ikke er bevist.

I 2021 brukte amerikanske innbyggere rundt 50 milliarder dollar på kosttilskudd. Forutsetningen om at vitaminer kan fås i pilleform i stedet for å spise et balansert kosthold kan værePå den annen side hevder forskerteamet at frukt og grønnsaker inneholderEn blanding av vitaminer, fytokjemikalier, fiber og andre næringsstoffer som fungererSåledes kan mikronæringsstoffer tatt separat ha forskjellige og uforutsigbare effekter på kroppen. 

Les mer

Den unge stjernen "gjemt" noe som endret synet til forskere om universet. Hovedtingen

To planeter funnet ikke langt fra jorden som ligner veldig på vår

Fysikere har laget en atomlaser som kan fungere for alltid