Publikacja Al Arabiya, powołująca się na dane badaczy z American Northwestern University,
Zatem według naukowców jedzenie trzech jaj tygodniowo jest obarczone rozwojem wielu chorób. Faktem jest, że żółtko jaja zawiera dużą ilość cholesterolu.
W ramach swojej pracy naukowej studiowali specjaliścinawyki żywieniowe wolontariuszy, a także ich nawyki zdrowotne. Nacisk położono na tych uczestników, którzy przed badaniem nie mieli do czynienia z chorobami sercowo-naczyniowymi i którzy szczegółowo opowiedzieli o wszystkich swoich niezdrowych nawykach - paleniu, piciu itp.
W rezultacie stwierdzono, że około 5400U uczestników rozwinęła się choroba układu krążenia, a 6132 z nich zmarło z przyczyn naturalnych w ciągu 20 lat od rozpoczęcia badania. Naukowcy zwrócili uwagę na skutki nadmiernego spożycia jaj, zwłaszcza żółtka.
Wiadomości nie mogą być utożsamiane z receptą lekarską. Przed podjęciem decyzji skonsultuj się ze specjalistą.
Źródło: Al Arabiya