Rodzaj spożywanych napojów może ostatecznie wpłynąć na nerki. Niektóre produkty mogą powodować
Według nowego badania opublikowanego wmagazine Kidney International Reports kawa może zmniejszyć ryzyko ostrego uszkodzenia nerek. Ten stan jest również znany jako ostra niewydolność nerek (ARF). Powoduje gromadzenie się produktów przemiany materii we krwi, uniemożliwiając nerkom utrzymanie prawidłowej równowagi płynów w organizmie. Nieleczona choroba może również wpływać na inne narządy.
Naukowcy z Uniwersytetu Johnsa Hopkinsaprzebadano około 14207 osób dorosłych w wieku od 45 do 64 lat. Analiza wykazała, że ci, którzy codziennie pili jakąkolwiek ilość kawy, mieli o 15% mniejsze ryzyko AKI. W badaniu osoba, która piła dwie do trzech filiżanek dziennie, miała największą redukcję ryzyka o 22-23%.
Wiadomości nie mogą być utożsamiane z receptą lekarską. Przed podjęciem decyzji skonsultuj się ze specjalistą.