Nowe badania sugerują, że może mieć to wpływ dieta bogata w żywność przeciwzapalną
Naukowcy przebadali prawie 2000osoby zdrowe (średnia wieku 62 lata). Ocenili swoje nawyki żywieniowe. W szczególności naukowców interesowała tzw. dieta prozapalna. Obejmuje to więcej prostych cukrów, cholesterolu, tłuszczów nasyconych i smażonych potraw.
Ci ludzie mają mniejsze mózgi imniej istoty szarej, która jest wczesnym markerem demencji. Mężczyźni na diecie prozapalnej wykazywali oznaki udaru małych naczyń.
Ponadto ryzyko rozwoju słabości było nieco wyższe u osób z objawami depresyjnymi.