Oamenii de știință de la Institutul Național Francez de Sănătate și Cercetare Medicală (Inserm) și
Au descoperit o legătură între înlocuitorii de zahăr,precum aspartamul sau acesulfamul-K și un risc crescut de cancer. Autorii noului studiu cer autorităților de reglementare în materie de siguranță alimentară să reevalueze acești îndulcitori artificiali.
Un nou studiu a condus laDezbaterea de zeci de ani despre siguranța îndulcitorilor artificiali a izbucnit din nou. Experții care nu sunt asociați studiului susțin că rezultatele sunt insuficiente. Scepticii cred că autorii noului studiu au asociat în mod eronat cauzalitatea cu corelația.
În timpul experimentului la fiecare șase luniparticipanții au completat trei jurnale alimentare de 24 de ore, care enumeră tot ce au mâncat în timpul zilei, inclusiv informații despre mărcile comerciale. S-a dovedit că participanții la studiu care au consumat o mulțime de îndulcitori artificiali au avut mai multe șanse de a fi diagnosticați cu cancer decât cei care nu au consumat îndulcitori artificiali (sau o cantitate mică). În special, aspartamul și acesulfamul-K au fost legate de un risc mai mare de a dezvolta cancer de sân și alte tipuri de cancer.
„Rezultatele noastre nu susțin utilizareaîndulcitori artificiali ca alternativă sigură la zahăr din alimente sau băuturi și oferă informații importante și noi pentru rezolvarea disputelor cu privire la potențialele efecte adverse asupra sănătății”, au concluzionat cercetătorii într-un articol pentru jurnalul P.Los medicament.
Citeste mai mult
„James Webb” a făcut cea mai clară fotografie a unei vedete din istorie
Evoluțiile radiologilor de la Moscova cu privire la IA au devenit baza standardelor federale
Încărcarea cuantică va permite încărcarea rapidă record a vehiculelor electrice