Насколько вреден сахар? Может ли сформироваться зависимость от этого продукта? Какое влияние на организм
Endocrinologul Robert Lustig în timpul unui discurs laUniversitatea din California a declarat că zahărul contribuie la o serie de probleme de sănătate. Acest produs afectează metabolismul și afectează negativ starea sistemului cardiovascular. Dar asta nu este tot. Există studii care arată că zahărul dă dependență.
Mult mai important este faptul că consumul regulat de zahăr dăunează întregului organism, tuturor sistemelor sale. Și refuzul de la dulciuri, în orice caz, va avea un efect pozitiv asupra sănătății.
Ce se întâmplă după ce elimini zahărul din dietă?
- Starea vaselor de sânge și a inimii se va îmbunătăți... Potrivit unui studiu din 2014,cei care obțin 17-21% din calorii din zahăr adăugat au aproape 40% mai multe șanse de a muri din cauza bolilor cardiovasculare decât cei care au 8% din calorii. Acest fenomen se explică prin faptul că acest produs crește nivelul de trigliceride.
- Greutatea și metabolismul vor reveni la normal. Если сахара в организм поступает слишком много, то клетки перестают как-либо реагировать на выработанный инсулин. Это может привести к сахарному диабету 2 типа. Ещё одно вещество, которое может оказать отрицательное влияние на организм, – фруктоза. Как показывают научные труды, человек, который ест сахар регулярно, потребляет большее количество калорий в день. К тому же оба вещества способны спровоцировать набор веса.

- Îmbătrânirea pielii și a întregului corp va încetini. Вообще продукты гликирования (процесс, при котором усвоенный сахар связывается с молекулами белка) почти полностью выводятся из организма, но если сахара становится чересчур много, то они способны накапливаться и повреждать белки в тканях (в том числе коллаген). В итоге кожа теряет эластичность, появляются морщины. Кроме этого, быстрее «стареют» и внутренние органы, в том числе кровеносные сосуды.
- Reduceți probabilitatea de a dezvolta cancer. Американские учёные выяснили, что между регулярным потреблением добавленного сахара и возникновением онкологических заболеваний существует связь. Такой вывод они сделали на основе анализа данных 435 674 человек, из которых 42 454 человека в течение семи лет наблюдений заболели раком. Развивается это заболевания из-за конечных продуктов гликирования, о которых уже шла речь выше.
- Îmbunătățește starea de spirit și abilitățile cognitive... În ciuda faptului că pentru o vreme zahărulpoate ajuta la stres, daca il mananci in mod constant, atunci poate provoca depresie, tulburari de dispozitie, anxietate. Și încă un alt studiu demonstrează că acest produs afectează memoria.
Știrile nu pot fi echivalate cu prescripția medicului. Înainte de a lua o decizie, consultați un specialist.
Sursa: vc.ru