De ce mor de multe ori absentei înaintea băutorilor moderati

Oamenii de știință de la Universitatea din Greifswald au descoperit dacă alcoolul este util pentru prelungirea vieții, deoarece abstinenții

adesea mor mai devreme decât băutorii moderati. După cum sa dovedit, nu există beneficii pentru sănătate de la alcool, iar acesta din urmă poate fi explicat logic.

Rezultatele lucrărilor științifice au fost publicate înPLOS Medicină. Ca parte a studiului, experții au studiat date despre 4028 de cetățeni adulți ai țării. În 1996-1997, când aveau între 18 și 64 de ani, participanții au completat un chestionar care a dezvăluit starea lor de sănătate, precum și relația lor cu alcoolul, drogurile și alte obiceiuri proaste. Au fost analizate și datele privind mortalitatea acestor persoane, obținute în cursul unei observări de 20 de ani a acestora.

Toate acestea au făcut posibilă infirmarea părerii căalcoolul reduce probabilitatea decesului prematur. S-a dovedit că moartea timpurie a abstinenților nu s-a datorat faptului că au încetat să mai consume alcool, ci motivului pentru care au făcut-o. În special, s-a dovedit că persoanele cu boli care le reduc longevitatea renunță adesea la alcool. Acesta este ceea ce influențează diferența de mortalitate între absenți și cei care consumă alcool moderat.

Sursa: PLOS Medicine