Našlo mlieko, ktoré môže predĺžiť mladosť

Vedci z Brigham Young University vo svojej štúdii zistili, že milovníci nízkotučného kravského

mlieka, je rýchlosť biologického starnutia organizmu oveľa pomalšia.

Počas štúdie vedci vychádzali z údajovasi 5,8 tisíc ľudí, z ktorých niektorí mali vo svojej strave odtučnené alebo nízkotučné mlieko, zatiaľ čo ostatní konzumovali plnotučné mlieko a 13 % účastníkov ho nekonzumovalo vôbec. Autori teda analyzovali vzťah medzi obsahom tuku a frekvenciou konzumácie mlieka a dĺžkou jedného z kľúčových ukazovateľov veku človeka – teloméry.

Ukázalo sa, že percento tuku je schopnéredukujte teloméry o 69 bázických nukleotidových párov, čo zodpovedá viac ako štyrom rokom. Tí účastníci, ktorí konzumovali mlieko s obsahom tuku 3,25%, mali kratšie teloméry pre 145 hlavných párov ako milovníci odstredeného mlieka. Čo je však viac prekvapujúce, tí ľudia, ktorí vôbec nekonzumujú mlieko, majú tiež kratšie teloméry ako tí, ktorí uprednostňujú tento nápoj bez tuku.