Štúdia Global Burden of Disease Project zistila, že 1,34 miliardy ľudí konzumuje škodlivé látky
Výskumníci poskytujú údaje o rizikáchspotreba alkoholu podľa geografického regiónu, veku, pohlavia a roku. Štúdia skúmala údaje o mužoch a ženách vo veku 15 – 95 rokov a starších v rokoch 1990 až 2020 v 204 krajinách.
V každom regióne to štúdia zistilaMuži vo veku 15 – 39 rokov pijú najviac alkoholu v nebezpečných množstvách. Alkoholické nápoje neprinášajú žiadne výhody. Analýza však zistila, že pre ľudí vo veku 40 a viac rokov môže byť pitie malého množstva alkoholu prospešné (pokiaľ neexistujú žiadne základné zdravotné problémy).
Vedci tiež vymenovali maximálne povolené množstvo alkoholu pre ľudí vo veku 15–39 rokov: je to 0,136 štandardného nápoja denne.
Vedci identifikovali jeden štandardný nápoj ako10 gramov čistého alkoholu, čo zodpovedá malému poháru červeného vína (100 ml) s obsahom alkoholu 13 %, fľaši piva (375 ml) s koncentráciou 3,5 %.
Optimálny denný príjem alkoholu pre ľudí rôzneho veku je teda:
muži do 39 rokov - 10 ml vína alebo 38 ml piva;
ženy do 39 rokov - 20 ml vína alebo 100 ml piva;
ľudia vo veku 40 až 64 rokov - od 50 do 200 ml vína v závislosti od zdravotného stavu alebo 187 - 750 ml piva;
ľudia nad 65 rokov - 300 ml vína, alebo do 1,1 litra piva.
Čítaj viac:
Fyzici našli vo vesmíre univerzálne „hodiny“: sú presnejšie ako atómové
Archeológovia našli kresby strašidelných ľudí s obrovskými hlavami: kto to bol
Teleskop Jamesa Webba urobil prvú snímku Jupitera: ukazuje 9 pohyblivých cieľov naraz