Vedci testovali počet mikróbov v amerických potravinách

Nová štúdia, publikovaná v Journal of Nutrition, je prvým rozsiahlym hodnotením toho, koľko

Američania konzumujú mikróby každý deň

Počas štúdie vedci odhadli početživých mikróbov na gram vo viac ako 9 000 potravinách, ktoré konzumuje takmer 75 000 dospelých a detí v USA. Ukázalo sa, že asi 20 % detí a 26 % dospelých konzumovalo v strave potraviny s vysokým obsahom mikroorganizmov. Vedci tvrdia, že je to dobrá vec, pretože prítomnosť „priateľských“ mikróbov v potravinách môže pomôcť posilniť imunitný systém.

Vedci študovali údaje z NationalHealth and Nutrition Examination Survey, ktorý obsahuje rozsiahle informácie o produkte. Pre každý produkt odborníci určili očakávaný rozsah živých mikróbov na gram, pričom označili rôzne kategórie: nízke, stredné a vysoké úrovne mikróbov. Potraviny z poslednej kategórie zahŕňali fermentované mliečne výrobky, ako sú jogurty, uhorky a kimchi. Čerstvé, surové ovocie a zelenina boli tiež dobrým zdrojom živých mikroorganizmov.