Skupina vedcov z Johns Hopkins University vykonala novú štúdiu. Nakoniec to zistili
Hovoríme o vitamíne D - nízka hladina jetáto zložka ovplyvňuje zdravie srdca a ciev. Jeho nedostatok zdvojnásobuje riziko akútnej poruchy prekrvenia mozgu, uviedli odborníci.
Vitamín D je tiež spojený s imunitou,metabolizmus a fungovanie ďalších kľúčových systémov v ľudskom tele. Obyvatelia krajín s malým množstvom slnečného žiarenia by sa preto mali oprieť o tučné ryby, hovädziu pečeň, vajcia a jogurty - to sú potraviny, ktoré obsahujú vitamín D.
Zdroj: Express