Odborníci z American Heart Association vysvetlili, ktorý produkt by mal byť vylúčený
RIA stručne píše o výskume špecialistovSprávy“. Uvádza sa, že autori novej vedeckej štúdie študovali testy moču desiatich tisíc účastníkov pomocou princípu dávka-odozva. Priemerný vek účastníkov bol 50 rokov.
Ukázalo sa, že 571 prípadov kardiovaskulárnych ochorení medzi účastníkmi bolo spojených s vysokým príjmom sodíka a nízkym príjmom draslíka. A to zase súviselo s konzumáciou soli.
„Zvýšenie množstva soli v strave zvýšilo riziko vzniku srdcových chorôb o 18 %,“ cituje RIA Novosti vedcov.
Teraz chcú autori znova zmerať presnejšie merania, aby pomohli určiť bezpečný denný príjem sodíka.
Správy sa nedajú stotožňovať s lekárskym predpisom. Pred rozhodnutím o zmene stravy sa poraďte s odborníkom.
Zdroj: RIA Novosti