Научници су смислили нови третман за хипертензију. Показало се да је ефикасан

Научници из Аустралије су доказали да посебно развијен облик ферментабилних влакана смањује

крвни притисак код пацијенатаса&нбсп;хипертензијом. Насумично, плацебом контролисано испитивање показало је да само три недеље дијететских суплемената смањују крвни притисак код пацијената са хипертензијом једнако ефикасно као и специјални лекови.

Лекари су дуго сумњали да се то мењау исхрани важни су за лечење хипертензије код пацијената. Ова метода је позната као ДАСХ (Диетари Аппроацх то Стоп Хипертенсион) и показала се невероватно ефикасном у снижавању крвног притиска код многих пацијената.

Међутим, тачно како ДАСХ лечи хипертензију...још увек је нејасно. Најчешћа хипотеза је да исхрана изазива корисне промене у микробиому црева, повећавајући производњу кратколанчаних масних киселина (СЦФА), што последично доводи до побољшања крвног притиска.

Франсин Маркез са Школе биолошких наукаУниверзитет Монасх већ неколико година проучава везу између ових СЦФА метаболита и крвног притиска. Претходне претклиничке студије су показале да ацетат и маслачна киселина, посебно, смањују крвни притисак на животињским моделима. Међутим, овај приступ захтева да пацијенти узимају СЦФА нон-стоп, што га чини неприкладним за људе.

Поэтому Маркес и его коллеги задались вопросом, можно ли использовать специальное волокно, чтобы помочь кишечным бактериям доставлять стабильно высокие уровни полезных КЦЖК. В рамках эксперимента исследователи использовали кукурузный крахмал с высоким содержанием амилозы, который можно модифицировать, включив в него ацетат и масляные кислоты. Конечный продукт они назвали HAMSAB (англ. acetylated and butyrylated high-amylose maize starch, ацетилированный и бутирилированный кукурузный крахмал с высоким содержанием амилозы).

Когда кишечные микробы ферментируют HAMSAB, Велике количине ацетата и маслачне киселине се ослобађају у дебело црево. Научници су желели да тестирају да ли суплементи ХАМСАБ-а могу ефикасно снизити крвни притисак код пацијената са хипертензијом.

«У гипертоников, получавших HAMSAB, 24-часовое систолическое артериальное давление снизилось на 6,1 мм рт. ст., — рассказали ученые. — Это эквивалентно одному препарату для снижения артериального давления и имеет важное клиническое значение».

Анализы крови показали, что добавка HAMSAB значительно повысила уровень ацетата и масляной кислоты в крови. Эти уровни в плазме были выше, чем можно было бы достичь с помощью стандартных диетических вмешательств.

Ученые также выяснили, что добавки HAMSAB меняют состав микробиома кишечника каждого пациента. По словам Маркеса, результаты исследования подтверждают гипотезу о том, что продуцируемые микробиомом КЦЖК играют роль в регулировании артериального давления человека.

Нова студија је укључивала малу групуљуди, тако да има још много посла да се уради пре него што такви лекови постану клинички доступни. Као што су приметили аутори студије, резултати јасно показују да модулирање нивоа СЦФА уз помоћ цревног микробиома може ефикасно лечити хипертензију.

Опширније:

Најлепше фотографије "Веба" за 2022: погледајте шта је урадио телескоп вредан 10 милијарди долара

Сунце је отворило годину блеском најмоћније класе

Открива се тајна трајности римског бетона: може се обновити